خانواده درمانی و زوج درمانی

خانواده درمانی:

برخی از مشکلات فرد می‌تواند تبعاتی بسیار گسترده درزندگی شخصی‌اش داشته باشد و تمام اطرافیان او را درگیر کند. یک فرد معتاد، فردی که از افسردگی مزمن رنج می‌برد، افرادی که درگیر بیماری‌های روانی مزمن هستند و …. نه‌ تنها به خانواده خود آسیب می‌زنند و در کنار بهبود مشکل آن‌ها باید به بهداشت روانی خانواده‌هایشان نیز توجه شود، بلکه در صورتی که خانواده از مشکل آن‌ها آگاهی کافی نداشته باشد، نمی‌تواند حمایت‌های لازم را انجام دهد و به بهبود فرد و بهبود شرایط کلی خانواده کمک کند. خانواده درمانی می‌تواند به بهبود رابطه فرد، با همسر، فرزندان یا سایر اعضای خانواده کمک کند. در این نوع درمان، مشاور بر بهبود مشکلات خانواده تمرکز دارد که ناشی از برخی مسائل مانند مسائل مالی، مسائل زناشویی، تنش میان والدین و فرزندان، تأثیر سوء‌مصرف مواد یا ابتلای یکی از اعضاء خانواده به بیماری روانی هستند. اهمیت خانواده درمانی در این است که می‌تواند به اعضای خانواده کمک کند یکدیگررا بهتر درک کنند ومهارت‌های کنار آمدن با یکدیگر را بهتر فراگیرند.

زوج درمانی:

زوج درمانی به فرآیندی گفته می شود که طی آن زوجین می توانند مشکلات موجود در رابطه ی خود را به کمک یک روانشناس حل کنند. این مسئله کاملاً متفاوت از حل مشکلات فردی است. ممکن است دو نفر هیچ مشکلی در مسائل خود نداشته باشند ولی نتوانند با هم رابطه ای مناسب برقرار کنند. از این رو باید برای حل این مشکل به فرد متخصص در این زمینه مراجعه کنند. در زوج درمانی، عاملی که سبب دوری زوجین یا عدم ارتباط صحیح آن ها شده است بررسی شده و به چالش کشیده می شود.

قطعاً استفاده از راهکارهایی که یک زوج درمانگر به شما می دهد می تواند زندگی تان را از راهی که به نابودی بنیان خانواده می انجامد برگردانده، به سمت خوشبختی ببرد.

زوج درمانی، نه تنها باعث می شود روابط بین زوجین بهتر شود، بلکه آن ها را در تعامل با دیگران و حتی فرزندانشان موفق تر می کند. علاوه بر این هنگامی که روابط زوجین بهتر شود، فرزندان نیز زندگی شادتری خواهند داشت و می توانند در بستری از عشق و عواطف مستحکم رشد کنندو قطعاً موفقیت بیشتری را در آینده خواهند داشت.

تماس بگیرید

 جهت کسب اطلاعات بیشتر و  تعیین وقت مشاوره تماس بگیرید